Het leven van een au-pair is zwaar!

25 oktober 2015 - Camberley-Frimley, Verenigd Koninkrijk

Zondag 11 oktober 2015  - Diwaldi!!

Vandaag ben ik samen met Isabel en Elisa naar Londen geweest. We kwamen ongeveer om 10:30 aan op Waterloo station. We zijn over de brug, richting de Big Ben gelopen, daar zit een mini supermarkt, we moesten even voedsel inslaan, want ehm duuuh!! In de supermarkt kwam ik stroopwafels tegen en die kon ik natuurlijk niet laten liggen! Na ook wat gezonde dingen gekocht te hebben, hebben we de bus naar Primrose Hill gepakt. Primrose Hill is een heivel met onwijs cool uitzicht over London. Ook al was het onwijs koud, we hebben onwijs genoten van ons voedsel en ons uitzicht. Na een tijdje zijn we richting Trafalgar Square gegaan, daar was het Diwaldi festival aan de gang. We hadden op internet opgezocht wat het was, een indiaans feest dat het licht eert (ofzo). Op het internet stond ook dat er tijdens het festival muziek en dans zou zijn, maar dat was niet zo. Het viel dus een beetje tegen. Ik heb wel een henna tattoo laten zetten (deze was er af binnen 4 dagen...) Trafalgar Square is vlak bij chinatown, en daar hebben we een hapje gegeten. Onwijs lekker! Na een beetje rond te hebben gelopen zijn we terug naar het station gegaan, we waren alle drie dood moe! Eenmaal thuis ben ik gelijk naar bed gegaan.... Het leven van een au-pair is zwaar!!

Vrijdag 16 oktober 2015  -  Ongelukje!!

Vandaag is het vrijdag, ik ga elke vrijdag lunchen bij een pub in Camberley met een paar au-pairs in de buurt. Het eten in de pub is heel goedkoop, maar (meestal) wel super lekker! Ik ben na het eten samen met Isabel nog even wezen shoppen. Toen we terug naar huis liepen zag ik een oude vrouw met en jonge jongen (wat later haar kleinzoon bleek te zijn) lopen. Op het moment dat ik hun kan op keek struikelde de oude vrouw en viel ze op de grond. Ik rende gelijk naar haar toe, en toen zag ik dat ze haar hoofd had gestoten en dat ze heel er aan het bloeden was. De kleinzoon heeft met mijn telefoon de ambulance gebeld terwijl Isabel en ik de oude mevrouw hielpen. Ik ben gaan wachten op de ambulance. De ambulancebroeders hebben besloten om haar mee naar het ziekenhuis te nemen om zeker te weten dat alles okee is. Nou al dat achter me gelaten, was het tijd voor mijn eerste keer auto rijden in Engeland!! Ik ging samen met G James ophalen en ik mocht rijden!! Het ging echt super goed!! Ik ben blij dat ik in een automaat rijd, ik denk dat dat het een stuk makkelijker maakt. Ik mocht zelfs auto rijden met James in de auto! Ik vond het echt leuk en ook makkelijker dan ik had verwacht. Misschien ben ik wel gewoon een geweldige automobiliste :) s'Avonds ben ik wezen eten bij Nina samen met een paar andere. Nina komt oorspronkelijk uit Oostenrijk en ze heeft een Oostenrijks gerecht gemaakt, super lekker!!

Dinsdag 20 oktober 2015  -  Dit mag in de krant!!

Okee! Iedereen klaar voor een bericht dat in de krant mag?? Ik ben vandaag samen met Jasmin naar de sportschool geweest! En hoe raar het ook klinkt, het was best fijn om weer even iets anders te doen dan ehm.. Netflix. Toen ik samen met Jasmin naar puregym liep, zagen we een heleboel politie en natuurlijk moesten we er even heen lopen om te kijken wat er aan de hand was. We zijn er niet achtergekomen wat er aan de hand was, maar we zijn er wel achtergekomen hoe ongelooflijk heet de politieagenten zijn hier! Dat terzijde! Vandaag was ook de dag dat ik voor het eerst James mocht ophalen in mijn eentje, met de auto!! Alles ging echt super goed! Ik heb het autorijden wel gemist, lekker muziekje aan en gaan met die banaan, en dat is ook precies wat ik heb gedaan.

Zaterdag 24 Oktober 2015     -    Avonturen in Londen

Vandaar gingen Ned en G naar Londen voor hun trouwdag. Ze bleven daar een nacht slapen. De moeder van G zou om 12:00 komen om op de kinderen te passen, Ned en G gingen om 10:00 weg, dus ik moest twee uur oppassen. De moeder van G kwam pas om 12:20 waardoor ik mijn trein naar Londen net niet heb gehaald. Dan maar een trein later! Jasmin en Rebecca waren al in Londen, zij gingen naar een tuin (ofzo) Ik arriveerde om 14:11 in Londen Waterloo. Ik had gehoopt dat Rebecca en Jasmin daar al zouden zijn, maar ik moest nog ruim een half uur wachten... blegh! Ik heb maar een koffie gehaald bij Costa, super lekker! Eenmaal bij elkaar zijn we naar Harrods gegaan. Super grote winkel met echt alles; voedsel, drinken, kleding, schoenen enz. Het was allemaal super mooi, maar ook echt super duur!! Toen we weer buiten waren, realiseerde wij ons weer dat we in Engeland waren.... Het regende! Jasmin gaat dinsdag al naar huis, en ze wilde nog naar een snoepwinkel "Hardys". Ik wist zeker te weten waar die winkel was, want die winkel had ik eerder gezien! Dus ik zij, vol vertrouwen: "Let's go to Bakerstreet, It is there, I know for sure!" Dus wij met de metro naar Bakerstreet, maar de winkel was nergens te bekennen... wooops!!  Na wat gegoogle kwamen we er achter dat de snoepwinkel in leicester square zat, dus wij weer met de metro naar leicester square en na twee keer hetzelfde rondje te hebben gelopen, hebben we eindelijk de snoepwinkel gevonden!! Maar misschien was het niet zo goed, want we hebben alle drie wat ongezonde dingen gekocht.. Omdat het ondertussen al  19:00 was, was het tijd om terug naar Waterloo station te gaan. We besloten te gaan lopen
1) Het was ontzettend druk in de metro;
2) We waren toch al doorweekt!

Het was ongeveer 20 minuten lopen, maar bij ons duurde het iets langer want we zijn gestopt voor een alcoholische versnapering en we zijn een beetje omgelopen.... Lekker bezig!! Eenmaal op het station hadden we 15 minuten om een kaartje te kopen en in de trein te gaan zitten. Maar de trein vertrok maar niet en 5 minuten werden 15 minuten en 15 minuten werden 30... Na 35 minuten werd er omgeroepen dat er een incident was in de trein voor ons en dat de trein niet meer ging rijden.... (We bleven zo lang in de trein zitten, omdat de volgende trein richting Camberley pas over 1 uur ging, dus we besloten dat we zo lang mogelijk in de trein te blijven zitten, zodat we zeker wisten dat hij niet reed.) Het bleek dat iemand voor de trein was gesprongen... En toen we eindelijk in een rijdende trein zaten, moesten we ook nog eens 20 minuten wachten omdat we moesten overstappen. Gelukkig waren we voor 12 uur thuis! Ik ben gelijk naar bed gegaan, want het leven van een au-pair is ongelooflijk zwaar!!

Het duurt nu nog maar 5 dagen tot dat mama en Pien hier naar toe komen!! Ik heb er echt onwijs veel zin in! Ik heb er zin in om te laten zien hoe ik leef en hoe Camberley eruit ziet! Ik heb ook al plannen gemaakt voor het hele weekend, maar alles is een verrassing! Ik wil het zooo graag vertellen maar het moet geheim blijven totdat we er zijn! Ik weet 100% zeker dat ze het super leuk gaan vinden!! Ik heb het echt onwijs naar mijn zin hier! Ik ben vanaf 18 december tot 4 januari in Nederland te aanschouwen, dus wil je me zien maak dan snel een afspraak! ;)

Ik ben uitgenodigd voor een sleep over bij Deborah. Zij is een Italiaanse au-pair. Ze gaat pizza's proberen te maken, want blijkbaar kan ze dat niet... Ze is Italiaans....

Tot over 2 weken!!

X

Taart versieren!

Dagje Londen met Elisa en Isabel!

Wauw!!

Uitzicht Primrose Hill!!

Dit was echt kicken!!

Eten bij Nina!!

TV, altijd een goed alternatief!

Onwijs lief kaartje van Lilian!!

Wat een weer!!

Negeer ons, check de achtergrond!

negeer ons, check de achtergrond!  (deel 2)

Het blijft Engeland!

Precies dit!